Sublimacja


Sublimacja – co to takiego?

Sublimacja jest metodą znakowania odzieży reklamowej przy użyciu technologii termotransferowej. Jest to proces chemiczny polegający na przejściu tuszu sublimacyjnego ze specjalnego nośnika bezpośrednio na odzież lub inny odpowiedni nośnik/materiał. Dzięki zastosowaniu tej metody druki sublimacyjne są bardzo trwałe i niewyczuwalne w dotyku. Zachowują przy tym niemal fotograficzną jakość i wysoką odporność na ścieranie czy warunki atmosferyczne. 

Metodą druku sublimacyjnego można znakować koszulki termiczne, czapki, kominiarki, kominy do biegania, pokrowce, legginsy, Jerseye, znaczniki oraz wiele innych.

Technika ta nie wymaga tworzenia matryc dlatego opłacalna jest zarówno przy produkcji pojedynczych egzemplarzy odzieży jak i druków wysokonakładowych. Cenę wyliczamy na bazie powierzchni nadruku oraz użytego materiału, nie zaś w oparciu o ilość kolorów.

Idealna jakość i wysoki komfort

Sublimacja idealnie sprawdza się przy tworzeniu odzieży sportowej ponieważ jest to jedyna metoda (poza farbowaniem materiału), która znakuję odzież przy wymianie gazowej. Wydruk z papieru sublimacyjnego, przykłada się na materiał poliestrowy i pod wpływem 180 stopni wygrzewa się przez około 5 minut. Druk sublimacyjny nie jest odczuwalny w dotyku i przepuszcza powietrze oraz wodę, dlatego doskonale sprawdza się na odzieży sportowej takiej jak koszulki do biegania, czy pływania, stroje na basen lub legginsy do Jogi.

sublimacja



Ograniczenia.

Jedynym ograniczeniem tej metody jest rodzaj podłoża, które można wykorzystać do znakowania. Druk sublimacyjny wykorzystuje się jedynie na materiałach o wysokiej ilości poliestru. Ponadto materiał musi być biały. Wynika to z tego, że pigmenty sublimacyjne są transparentne (półprzezroczyste) i każda skaza na materiale lub wcześniejszy naniesiony kolor, będzie widoczny po wydrukowaniu.